Naming

En una de les sessions pràctiques d’aquesta assignatura, se’ns va parlar sobre el procés de naming tant en marques noves, extensions de línia o noms per a rellançaments de marques.

Primer es va aclarir què és una marca i quines són les característiques que aquesta ha o hauria de tenir, com són la notorietat, valor de referència o assegurança de progrés, entre altres. Seguidament es van enumerar quins eren els elements que formen la identitat de marca (nom o fonotip, logotip i imagotip) i quines són les característiques que ha de tenir un nom de marca, que són: brevetat, fàcil lectura i pronunciació, eufonia, memorització, assossiació/evocació, distinció, adaptació a l’envàs, sintonia amb els públics, protecció legal i internacionalitat. Per últim se’ns va presentar els dos camins possibles per la creació d’aquests noms de marca, que corresponen a naming inventat o naming relacionat.

Us deixo dos enllaços relacionats també amb la creació de noms, tots dos amb una sèrie de consells a  l’hora d’entrar en l’etapa de naming: el primer, se centra en la brevetat i facilitat de lectura dels noms explicat a partir d’un exemple entre nedadors olímpics, i el segon parla d’uns passos útils a seguir que es troben dins del “Método Roberta” per a la creació de noms.

– Nedadors

http://www.greenmind.cl/document/5%20ideas%20para%20construir%20un%20buen%20nombre.pdf

–  Método Roberta

http://www.hazelblogynolaguerra.es/claves-naming-brand-roberta/

*Publicat per MªAlejandra Roca

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en 3. Edat antiga. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s