“If you reach for the stars, you may not quite get one, but you won’t come up with handful of mud either”, Leo Burnett

“If you reach for the stars, you may not quite get one, but you won’t come up with handful of mud either”

Aquesta cita de Leo Burnett em va cridar molt l’atenció mentre llegia el llibre titulat “5 Giants of Advertising” de Philippe Lorin. En aquest llibre s’explica i s’analitza la vida i tasques de 5 grans figures de la publicitat, començant primer per Albert Lasker, Marcel Bleustein, David Ogilvy, Bill Bernbach i l’autor de la cita que he triat per a aquesta secció, Leo Burnett.

Leo Burnett va néixer a Michigan el 1891. Va créixer observant com el seu pare ideava la publicitat per a la seva pròpia botiga de queviures, i va començar a treballar al departament de publicitat de Cadillac Motor Company al costat d’un dels grans copywriters d’aquella època: Theodore MacManus. El 1935 va inaugurar a Chicago la seva pròpia agència, Leo Burnett Inc., la qual va arribar a convertir-se en l’enveja dels de Madison Avenue i una nova “Meca” de la publicitat. Va ser un gran treballador i la seva passió per la publicitat no el feia esperar ni honors, ni premis i tampoc diners. La seva feina era la seva vida i considerava que la clau i l’eina principal era la creativitat. La seva missió era emfatitzar el producte que s’intentava vendre i no pas l’anunci en sí (“What a great product!” vs. “What a great adverstisement!”). Va ser sempre fidel als productes dels seus clients, dels quals cal destacar sobretot Marlboro amb la llegenda del cowboy com a protagonista de les seves campanyes, el moresc amb el seu “Green Giant”, el ferrocarril Santa Fe o la cervesa Guiness, entre molts altres. Gràcies a tots aquests importants i destacats treballs es va arribar a parlar d’una “Burnettització” de la publicitat americana. Burnett serà sempre recordat pel famós bol amb pomes vermelles a la recepció de l’agència i pels llapis negres que sempre utilitzava quan treballava.

La frase, que podria traduir-se com “si intentes arribar a les estrelles, pot ser que no n’aconsegueixis agafar cap, però tampoc acabaràs amb la ma plena de fang”, és un clar reflex de la seva forma de viure i de fer la feina. Amb aquesta frase, vol donar empenta a totes aquelles persones que s’han proposat aconseguir alguna cosa a la vida, sigui el que sigui. Perquè si s’intenten fer les coses, pot ser que no les aconsegueixis tal i com s’havien pensat des d’un principi, ja que en aquesta vida no tot és sempre com es vol, però tampoc n’aconseguiràs un resultat dolent, ni molt menys.

Per això penso que és una frase a tenir en compte en tots aquells moments en que s’està a punt de tirar la tovallola, o quan es pensa que un no és capaç de fer les coses que s’ha proposat; el mateix Leo Burnett, seguint la filosofia que s’amaga darrere la aquesta cita, ha aconseguit fer tot allò que desitjava i, fins i tot, quedar-se dins la història del món de la publicitat com un dels 5 grans representants d’aquesta.

Imatge

 

*Publicat per MªAlejandra Roca

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en 6. Edat moderna. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s